Kolding Nyheder

Flot regnskab og høje vurderinger

Elo Christoffersen
Skrevet af Elo Christoffersen
Administrerende direktør hos Kolding Hotel Apartments, Jeanette Therkildsen, har svært ved at få armene ned over det flotte regnskab. Pressefoto.

2022 var generelt et travlt år for danske hoteller. Alligevel formåede Kolding Hotel Apartments at skille sig positivt ud i branchen med en exceptionelt høj belægningsprocent, imponerende gæstevurderinger og et solidt overskud trods stigende udgifter til rengøring, el og andre driftsomkostninger. Det viser lejlighedshotellets netop offentliggjorte årsregnskab.

Selvom coronaen stadig påvirkede hoteller og resten af samfundet i begyndelsen af 2022, er det lykkedes Kolding Hotel Apartments at levere et flot regnskab for sidste år med et driftsresultat på godt 2,8 mio. kr. og et overskud på godt 1,3 mio. kr. efter skat. Hotellets lejligheder har haft en belægningsprocent på 80 i gennemsnit i 2022, og det er kun set bedre en gang i hotellets historie, oplyser Kolding Hotel Apartments i en pressemeddelelse.

Rekordomsætning på turisme

Administrerende direktør hos Kolding Hotel Apartments, Jeanette Therkildsen, har da også svært ved at få armene ned.

-Vi er rigtig stolte over resultatet. Vi har oplevet den højeste omsætning nogensinde på turister, og omsætningen på erhvervskunder er næsten på niveau med rekordåret 2016. Selvom inflation og generelt stigende udgifter til driften trækker ned, ligger resultatet over budget, siger hun.

Det gode værtskab

Overskuddet bliver som altid brugt til at investere i forbedringer og udvikling af både Kolding Hotel Apartments bygninger, lejligheder og de mange forskellige koncepter, der skal give gæsterne ekstra gode oplevelser. Alt sammen med udgangspunkt i hotellets slogan, Stay Surprised.

-Det er rettesnoren for alt, hvad vi gør. Vi tror på, at selv små overraskelser gør en stor forskel. Derfor har vi også i 2022 skabt vores helt eget værtskabskoncept, Stay Kind, så vi kan sætte det gode værtskab og de gode oplevelser endnu mere i fokus, forklarer Jeanette Therkildsen.

Imponerende gæstevurderinger

Og hotellets mange gæster kvitterer i den grad for det gode værtskab og de gode oplevelser. Det ses i deres evalueringer, der udmønter sig i en såkaldt NPS (Net Promotor Score). I det internationalt anvendte system anses en score på over 30 som ”god”, over 50 som ”rigtig god” og over 70 som ”fremragende”. Kolding Hotel Apartments’ score ligger på 74,7.

-Det er selvfølgelig afgørende, at vores gæster på den måde kvitterer for vores måde at gøre tingene på. Det bekræfter os i, at vi er på rette spor, både hvad angår det gode værtskab, indretningen af vores rummelige hotellejligheder og udviklingen af vores koncepter, der skal give gæsterne positive og overraskende oplevelser, siger Jeanette Therkildsen.

Lokal forankring og samarbejde

Hun mener desuden, at en stærk lokal forankring og godt samarbejde både med virksomheder, der booker hotellets lejligheder til medarbejdere og forretningsforbindelser, og med attraktioner, restauranter og andre venues i Kolding er stærkt medvirkende til det gode regnskab.

-Vores hotellejligheder bliver ofte brugt i forbindelse med arrangementer på nogle af byens gode restauranter og eventsteder, der ikke selv kan tilbyde overnatning. Vores hotellejligheder giver også gode muligheder for, at større grupper, familier og venner, kan overnatte sammen og udnytte de gode rabataftaler, vi har med restauranter og attraktioner, vurderer Jeanette Therkildsen.

Kolding Hotel Apartments er i gang med en løbende renovering af hotellets lejligheder og bygninger, men forventer alligevel at kunne fastholde omsætningen i 2023.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev. Så får du nyheder direkte i din indbakke.

Del denne artikel